5 Mayıs 2013 Pazar

1 Mayıs Yazısı

1 Mayıs günü uyanabilceğimden şüphe duyuyordum ama otomatikman ayarlanmış gibi tüm yorgunluğuma rağmen kalkıp Duygu'la alana koştuk. 
İstanbul'da benim 1 Mayıs'a katılmam yasak. Zamanında kaçıp gösterilere katıldığım olmuştu. Ama İzmir'de rahatlıkla alana gidebiliyorum.


Biz aslında Ege Üniversitesi Topluluğu ile katılacaktık. 
Sonra TKP ile gitmeye karar verildi ve Cumhuriyet Meydanı'na gidip kortejler oluşturulana kadar bekledik.
Çok uzun bir süre bekledik çünkü alfabetik sırayla çıkıldığından en sonlara kaldık.


Alandaki en güzel grup Eğitim Sen'di tabi.
Duygu'yla çoğu zaman aralarına dalıp öğretmen babasının arkadaşlarını aradık. 
O sırada bir çok insanla konuştuk.


Eline boyundan büyük bayrak tutuşturulunca hatun biraz mahvoldu tabi. 
Havanın sıcaklığından bahsetmek istemiyorum bile.


Mehmet bayrağı devralıp taşıyan kişi oldu. 
İkisi de saatlerdir beklemekten yorgun düştü.


Alan sıcak, ayakta bekliyoruz ama yine de günün vermiş olduğu mutluluk var.
Ayrıca giydiğim kısa kollu tişörtle müthiş bir zeka başarısı göstermiş ve günün sonuda amele yanıklarımla kalıyor olacaktım.


Diğer gruplardan kopup gelen arkadaşlarımızla da TKP altında buluştuk.
Beri'yle 1 Mayıs geçirmek müthiş çünkü;


Hatun nerede halay görse oraya dalıyor!
Onlar geldikten sonra çok eğlendik. 
Solcu Liseliler'in arasında katılıp halaya da dahil olduğumuz doğrudur.


Kortejler oluşturuldu ve Gündoğdu Meydanı'na doğru yürüdük.
Sloganlar ve yüzlerce emekçiyle birlikte.

Biz İzmir'de bulunduğumuz yerde çok güzel ve olaysız bir, 1 Mayıs geçirdik.
İşçi ve emekçilere destek olduk, günün sonundaki yorgunluk bütün günün güzelliği için değerdi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Kaybettiği her şeyi geri alma derdindeydi, kayıplarının sonu yoktu, hayat sonsuza kadar böyle devam edecekti."
Jack Kerouac