3 Aralık 2012 Pazartesi

Tersten Bakmak Gerek


Her şeyin ters gittiği, bir türlü düzelmeyen günler olur ya, hah.
Tam öyle bir gün yaşadık geçenlerde, Şebnem'le.
Sonra büyük bir yorgunlukla Büyükpark'a attık kendimizi, bir banka.
Gün düzelmeyecekti, belli ki. Daha da kötüleşecek.
Kafayı arkaya atıp, saatlerce öyle baktık bir de.
Ne kadar zaman geçmiş bilmiyorum, ama şu gördüğümüz öyle huzurluydu ki bize o gün.

Ben ona, eskiden halamın evinin tavanının da böyle parke gibi olduğundan bahsettim. Sonra her seferinde acaba tağ oraya kadar ulaşıp nasıl sildiği aklımıza takıldı. Onun da bir fikri yoktu. Belki bezle, belki de vileda gibi bir şey. Belki de şu uzun, silmelik şeylerden. Ama eskiden onlardan ne arasın ki.

Zaten bilinenin aksine, hiç de sevmezdim o evi. Bir arka bahçesi vardı.
Orda hep kötü şeyler olduğunu düşünürdüm, çünkü hiç çıkarmazlardı beni.
Laps diye açılan bir kapısı vardı, hiç hayra alamet bir yer değildi bence.
Mutfaktan geçilirdi bir de oraya.
Belki de sadece aile büyüklerinin haberinin olduğu, insan görünümlü, ağızları yüzleri büzüşmüş yaratıkları besliyorlardı. Eniştem arada sırada çıkıp bir şeyler kontrol eder içeri girerdi çünkü. 
İnsan görünümlü yaratıklardan başka neyi besleyebilirdi ki allasen?
Halam da onun yardımcısıydı işte. 
Hem şahsi fikrim, artan yemekleri onlara taşıması için kendi elleriyle verirdi. Buraya da yazıyorum.

Yağ, çocukluğumdan kalma bir bilinçaltı sendromunu da paylaşmış oldum.
Belki babam bunca şey düşündüğümü bilse, çıkarırdı beni oraya. Ama hiç söylemedim.
Ketumum ben çünkü. 
Hem o kadar kurmuşum kafamda, şimdi bu hayalgücünün karşısında, bir köpek falan görsem üzülmez miyim?
Bir tavan görüp de, bu kadar çok şey düşünebilen insan evladıyım tabi.

Sınavlar bitti, şimdi de yurdumda internet yok. Bir türlü kavuşamıyoruz.

4 yorum:

  1. Kötü bir gün geçirmene üzüldüm kızım:(((en kısa sürede yüzünde güller açsın, senin enerjine inanıyorum:))bu arada harika gerilim romanları yazabilirsin:)hayal gücü ilk şarttır biliyorsun...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. kadın ya
    dün bende "ulan tersliğine tüküreyim dünya" dedim
    aynen dedim bunu
    ondan önceki gün de dedim
    bu aralar çok ters gidiyor her şey bakalım hayırlısı
    mörfi amca yine işler çeviriyor

    ben oluruna bırakma taraftarıyım

    bir de bilinçaltında neler dönüyormuş senin sarılı bak tek tek çıkıyor froydun psikanalizinin kokuları :)

    seni nası seviyorum la
    bi de nası özledim :*

    YanıtlaSil
  3. anlatmışsın için rahatlamışsın kuzu ya sıkma canını dediğin gibi tersten bakmak gerek. çok sevdiğim bi söz vardır: hayat sana ekşi limon sunuyorsa sen de tuz ve tekila iste :D

    YanıtlaSil
  4. bilinçaltındaki cehennemi seveyim be kadın!
    oturup orada gerçekle dövüşeyim.
    bize bir şey olmaz hem.
    sen öyle saf,öyle güzelsin ki..
    bana dünyada hala iyi bir şeylerin varolduğunu ve masumiyeti koyuyorsun önüme..
    seviyorum seni,daima..

    YanıtlaSil

"Kaybettiği her şeyi geri alma derdindeydi, kayıplarının sonu yoktu, hayat sonsuza kadar böyle devam edecekti."
Jack Kerouac